Dzisiaj poznaliśmy Kodeusza – narratora i głównego bohatera projektu „Technologie z klasą”, którego statek kosmiczny rozbił się na nieznanej planecie.
Podczas realizacji tematu „Jak porozumiewają się roboty?” dostaliśmy karty pokładowe, na których każdy z nas narysował robota. Poznaliśmy także historię dziewczynki, która robiła dokładnie to, o co została poproszona. Uświadomiliśmy sobie, że komputery i roboty – podobnie, jak dziewczynka z opowieści – rozumieją wyłącznie precyzyjne i dokładne instrukcje, a wydawaniem ich zajmuje się programista. Stworzyliśmy także program do mycia zębów i planowania dnia. Zakodowaliśmy zadania dla Ali i Borysa. Oj, działo się! Szkoda, że zabrakło nam czasu i nie mogliśmy bawić się dłużej.
Dzięki zajęciom już wiemy, że programowanie (lub kodowanie) to porozumiewanie się z komputerem za pomocą instrukcji napisanych w zrozumiałym dla niego języku, a takie instrukcje, to programy komputerowe.
Dzisiaj był bardzo pracowity dzień. Dużo działania, bałaganu i rozmów, ale efekty wspaniałe.
Podczas realizacji tematu „Jak porozumiewają się roboty?” dostaliśmy karty pokładowe, na których każdy z nas narysował robota. Poznaliśmy także historię dziewczynki, która robiła dokładnie to, o co została poproszona. Uświadomiliśmy sobie, że komputery i roboty – podobnie, jak dziewczynka z opowieści – rozumieją wyłącznie precyzyjne i dokładne instrukcje, a wydawaniem ich zajmuje się programista. Stworzyliśmy także program do mycia zębów i planowania dnia. Zakodowaliśmy zadania dla Ali i Borysa. Oj, działo się! Szkoda, że zabrakło nam czasu i nie mogliśmy bawić się dłużej.
Dzięki zajęciom już wiemy, że programowanie (lub kodowanie) to porozumiewanie się z komputerem za pomocą instrukcji napisanych w zrozumiałym dla niego języku, a takie instrukcje, to programy komputerowe.
Dzisiaj był bardzo pracowity dzień. Dużo działania, bałaganu i rozmów, ale efekty wspaniałe.
Superrr!
OdpowiedzUsuń