CO TO ZNACZY, ŻE ROŚLINY ŻYJĄ?

Za nami kolejny zrealizowany scenariusz zajęć Uniwersytetu Dzieci: 
Co to znaczy, że rośliny żyją?


Spacer po parku oraz film o zróżnicowanym tempie wzrostu roślin był pretekstem do rozmowy na temat przyrody ożywionej i nieożywionej. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania: co łączy ze sobą wszystkie organizmy żywe, co jest częścią przyrody, a co jest stworzone przez człowieka? 

krajobraz-ruchomy-obrazek-0016
Po teorii przyszedł czas na sprawdzenie swojej wiedzy. Używając samoprzylepnych karteczek zaznaczaliśmy znajdujące się w klasie elementy przyrody ożywionej i nieożywionej. Doszliśmy do wniosku, że człowiek też jest częścią przyrody ożywionej. Podczas zabawy ruchowej odgrywaliśmy role: kamienia, chmury, wody, gleby, psa, drzewa, jeża, trawy, kwiatów, grzybów, owadów itp. 
roslina-ruchomy-obrazek-0101 
Poznaliśmy procesy życiowe organizmów żywych: ruch, wzrost, odżywianie, oddychanie, wydalanie, rozmnażanie i odczuwanie. Już wiemy, że nie wszystko co nas otacza jest tylko częścią przyrody, ale również efektem działalności człowieka. To były bardzo ciekawe zajęcia!!



Komentarze

  1. Świetny pomysł na lekcję! Jestem pod wrażeniem Pani zaangażowania!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękujemy za komentarz! :)