Za nami kolejny zrealizowany
scenariusz zajęć Uniwersytetu Dzieci:
Co to znaczy, że rośliny żyją?
Spacer po parku oraz film o
zróżnicowanym tempie wzrostu roślin był pretekstem do rozmowy na temat przyrody
ożywionej i nieożywionej. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania: co łączy ze
sobą wszystkie organizmy żywe, co jest częścią przyrody, a co jest stworzone
przez człowieka?
Po teorii przyszedł czas na sprawdzenie swojej wiedzy.
Używając samoprzylepnych karteczek zaznaczaliśmy znajdujące się w klasie
elementy przyrody ożywionej i nieożywionej. Doszliśmy do wniosku, że człowiek
też jest częścią przyrody ożywionej. Podczas zabawy ruchowej odgrywaliśmy role: kamienia, chmury, wody, gleby, psa, drzewa, jeża, trawy,
kwiatów, grzybów, owadów itp.
Poznaliśmy procesy życiowe organizmów żywych: ruch, wzrost, odżywianie, oddychanie,
wydalanie, rozmnażanie i odczuwanie. Już wiemy, że nie
wszystko co nas otacza jest tylko częścią przyrody, ale również efektem
działalności człowieka. To były bardzo ciekawe zajęcia!!
Świetny pomysł na lekcję! Jestem pod wrażeniem Pani zaangażowania!
OdpowiedzUsuń